Serija međunarodnih standarda za RFID uređaje
- 02/03/2020
- Objavio: BAKE
- Kategorija: Članci
RFID oznake u gumama mogu pružiti informacije uključujući i da li je odobrena u određenoj državi, vrsti upotrebe i na kojim tržištima je dostupna.
Serija ISO/IEC 18000 pokriva parametre komunikacije u vazdušnom interfejsu i osmišljena je da dijalog između čitača i oznake bude što efikasniji.
Serija standarda govori o interfejsima na različitim radio frekvencijama. Oni ne određuju kako napraviti čitač ili oznaku.
Oni postavljaju zahteve usaglašenosti opreme prema standardima i jezik koji će se koristiti prilikom organizovanja dijaloga između čitača i oznake.
Primjer bi bile komande koje čitač šalje oznakama da bi se one ponašale na specifičan način, na primjer da bi se omogućilo čitanje više oznaka istovremeno, što zahtijeva vrlo specifičan dijalog. ISO/IEC JTC 1 SC 31 razvija horizontalne međunarodne standarde koje usvajaju različite industrije.
Gume
Na primer, sektor guma koristi tehnologiju u svom najjednostavnijem obliku, što znači da oznaka sadrži samo identifikator predmeta na koji je pričvršćena, da bi ga pratili tokom proizvodnje. Ali postoje i druge prednosti korišćenja elektronskog označavanja.
Proizvođači originalne opreme (OEM) ga koriste za praćenje guma tokom svog životnog ciklusa koristeći jedinstveni identifikator po gumi, ali takođe se može koristiti i za pristup dodatnim informacijama, kao što su dimenzija, vrsta i kvalitet gume. Obično je to ugravirano direktno na gumu, koja se može zaprljati i ne može se očitati, međutim, RFID oznaka bi bila ugrađena u samu gumu.
Korištenjem RFID oznaka, regulatori, carina i specifični tipovi korisnika, kao što su upravitelji voznog parka, mogli bi pristupiti drugim informacijama, uključujući da li je guma odobrena u zemlji, vrsti upotrebe i na kojim tržištima je dostupna. Ako je oznaka ultra visoke frekvencije (UHF) ugrađena u gumu, može se očitati sa udaljenosti do 10 metara.
Dok je ISO razvio niz standarda za RFID označavanje guma, ovi standardi za primjenu se zasnivaju na tehničkim standardima koje pruža ISO/IEC JTC 1/SC 31, uglavnom ISO/IEC 18000-63.
Avio kompanije
Drugi primjer je avio-industrija. Putnici koji lete očekuju da njihov prtljag stigne sa njima, ali kada se to ne desi, žele da ga mogu locirati što je brže moguće.
Kada je u pitanju rukovanje izgubljenim prtljagom, barkod se može oštetiti. Ako se to dogodi, prtljag se može izgubiti u centru za sortiranje.
Isto je ako ima puno prtljaga, ako barkod nije postavljen tako da skener ima jasnu vidnu liniju, neće se očitati i prtljag će se smatrati izgubljenim. Ali ako imate RFID oznaku, ona će imati 99,9% tačnosti čitanja, što je mnogo veći procenat od barkod tehnologije.
Međunarodno udruženje za vazdušni saobraćaj (IATA) najavilo je prošle godine da će širom svijeta implementirati RFID praćenje prtljaga. To znači prelazak na barkodirane oznake torbe sa RFID umecima.
IATA još nije odlučila koju će kodnu strukturu koristiti za sadržaj podataka o oznakama, ali sa pouzdanjem se može reći da će osnovna tehnologija koristiti ISO/IEC 18000-63 standard.